CannabisQuest-Community Forum > CannabisQuest Polls

CannabisQuest Polls
In dit forum zitten de polls of peilingen.
Topics: 10
Pagina's: 1 ‹ Geen onderwerp | Volgende onderwerp
Reageer Stuur Onderwerp

wietplanatges van de overheid (Gelezen 1138 maal)
Overheid die Wiet verbouwt...

Naomi
Global Moderator

Ik doe mee en win!

Geslacht: female
wietplanatges van de overheid
29.05.2009 om 14:17:12
Citeer 

Door de overheid gecontroleerde plantages moeten de coffeeshops legaal van wiet voorzien. Dat is één van de mogelijkheden die de PvdA oppert voor de toekomst van het softdrugsbeleid. (http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/245132/2009/05/28/PvdA -vijf-wietplantages-voor-hele-land.dhtml)

Is dat een goed plan?

^ Naar boven ^

IP Gelogd
Esther
Global Moderator

Ik doe mee en win!

Haarlem geeft het voorbeeld
Reactie #1 - 22.06.2009 om 09:28:58
Citeer 

Haarlem overweegt gemeentelijke wietplantage

haarlem - 

Haarlem overweegt serieus een gemeentelijke wietplantage te beginnen met gereguleerde verkoop. De plantage zou moeten komen in de Stadskweektuinen.

Een voorstel daartoe van SP-raadslid Pieter Anne Wever werd donderdagavond na een half serieus/half kolderiek weliswaar niet aangenomen, maar ook niet verworpen. De stemmen staakten met 19 raadsleden vóór en 19 tegen. Dat betekent dat het voorstel op de volgende raadsvergadering opnieuw in stemming zal worden gebracht.

Burgemeester Schneiders noemde de motie 'sympathiek'.

Volgens het voorstel zouden de Stadskweektuinen ruimte moeten bieden aan particulieren om daar op kleine schaal zogeheten Cannabis Indica planten te kweken - per persoon maximaal vijf stuks. De verkoop van de wiet zou moeten gebeuren in een gemeentelijke coffeeshop.

^ Naar boven ^

IP Gelogd
ravi
Newbie
*

Ik doe mee en win!

Re: wietplanatges van de overheid
Reactie #2 - 05.07.2010 om 09:52:19
Citeer 

wat is er mis met een beleid waar elke nederlander op 1 vierkante meter cannabis mag verbouwen in volle grond of potten etc. zonder kunstlicht, en met kunstlicht(binnen dus) moet je een vergunning aanvragen, net als de visakte?!? met het verschil dat je voor binnen ook een controle krijgt i.v.m brandveiligheid en chemicalien!

het zal niet gebeuren want de overheid word slapend rijk met al de "half" illegale blowers in nederland,en aangezien de belastingsdienst neutraal is tegenwoordig,dat wil zeggen dat er ook belasing kan worden geheven op verdiensten die door de wet VERBODEN worden, en niet alleen GEDOOGD, zal de LEGALISATIE van mijn lievelingsplant nog wel heel lang op zich laten wachten........Helaas!

GRTZ RAAF 

Wie is hier nou de crimineel???

^ Naar boven ^

IP Gelogd

Pagina's: 1 ‹ Geen onderwerp | Volgende onderwerp
Reageer Stuur Onderwerp
(Moderator: CannabisQuest Webmaster)