|
De vragenlijsten
Heb je net een vragenlijst ingevuld en moet je ff bijkomen? Hier kun je je verhaal kwijt of reacties van anderen lezen.
|
Topics: 8
|
IP Gelogd
Ik had er misschien bij moeten vragen of je ervaring hebt met anti depressiva, paniekaanvallen en andere psychische shitzooi, want dat heb ik wel en een deel is gekomen van het suf blowen mejonge...
Maar ik heb wel mooi een hawaii-slinger gewonnen ( goh wat ben ik blij...NOT)
IP Gelogd

tis n beetje jammer dat ze geen rekening houden met de hoeveelheid die je van iets anders als wiet hebt gebruikt, en ook of je nu wel of niet gebruikt
IP Gelogd

Ik kan me goed voorstellen dat je de lijst confronterend vondt. Ik heb net zelf een tweede psychologisch onderzoek achter de rug en de vragen bij de Quest's komen deels overeen met wat ik daar voor mijn neus kreeg en dat was idd nogal confronterend.
Ik vind zelf de vragenlijsten niet echt denderend van kwaliteit en was eigenlijk teleurgesteld. Bijv. de vraag hoe je seksleven nu is tegenover vroeger.. het mijne is alleen maar beter geworden, maar dat positieve stukje kan ik niet meegeven aan de vragenlijst
zo was het voor mij met een groot gedeelte van die lijst..bij mij zijn veel dingen beter geworden, maar invullen kon ik dat niet.. 
Daarnaast vond ik de eerste quest veel vragen bevatten die ik wel op 5 verschillende manieren kon interpreteren. Slechte vraagstelling dus imo. Nu weet ik uit ervaring dat onderzoeksvragen samenstellen heel erg lastig is, maar ik had er echt meer van verwacht
Het is uiteraard wel goed dat dit soort dingen bekeken worden en ik ben ook erg benieuwd naar de vervolgonderzoeken.
IP Gelogd
IP Gelogd

IP Gelogd

Het was jammer dat je inderdaad geen positieve veranderingen sinds je gebruik kon weergeven. Het maakte de vragenlijst nog al eenzijdig en er op wijzend dat je met drugs maar een kant op kan, de afgrond in met een hopeloos gevoel..Ik begon hopeloos maar ben nu stabiel en zeker van mn zaakjes..En de vragen lijken er ook op te wijzen dat als je het gevoel hebt dat andere mensen zich anders voor doen dan ze zijn dat dat door de drugs komt. Maar veel mensen doen zich gewoon anders voor!!
Ook ben ik er van overtuigd dat als je normaal omgaat met je gebruik, het je leven niet negatief zal beinvloeden.. Het hangt er maar net vanaf hoe verantwoordelijk je er mee omgaat en of je verder een stabiele basis hebt. En voor de mensen die het een pijnlijke confrontatie vonden: geloof in jezelf, luister naar je lichaam, confronteer jezelf met de problemen in je hoofd en zoek naar een gezonde logische oplossing. En hou je aan je voornemens en principes..Als je dat doet ben je in iedergeval bereid op je zelf te reflecteren. Dat geeft van zelf voldoening en vertrouwen naar mate je dit oprecht doet. Verder maakt iedereen wel eens een foutje, so stop hitting urself..En als je denkt te zondigen bij t roken van een blowtje, moet je dan ook gestraft worden voor het drinken van kamille thee??
Ook wordt er totaal geen rekening gehouden met je algehele gezondheid. Ik heb zelf een operatie gehad waaraan ik blijvende schade heb overgehouden..Hierdoor gebruikte ik langere tijd opiaten voor pijn bestrijding op dokters recept.Ik ben hier uit mezelf mee gestopt omdat ik liever pijn heb dan dat ik 24/7 rondzweef zonder bewustzijn. Het is gezond om je bewust zijn te willen behouden.. Ik blow elke dag, de ander drinkt elke dag. Soms uit gewoonte of omdat ik weg wil vluchten, maar het overgrote deel wordt gebruikt voor chillen.
En als je dan merkt dat je je problemen weg probeert te blowen..Discipline is een schone zaak. Dan maar eerst iets moeten doen wat je voldoening brengt in dat probleem en daarna een dikke blow opsteken.
En als laatst vin ik het flauw dat als je al die lijsten invult je niet eens gegarandeerd iets krijgt! Ze vragen wel dingen die A: nog al persoonlijk zijn B: Vragen om eerlijk op jezelf te reflecteren en C: de lijsten zijn bij elkaar best lang! en zij winnen er info uit waar ze iets mee kunnen.. Dus dat vind ik wel n btj triest..Kzou er bijna een blow door gaan roken;)
IP Gelogd

Wie heeft daar ook last van gehad? ( Of stel ik me nu aan? )
Liefs,
Ik had er geen last van. En nee, je stelt je niet aan. De vragen zijn veelal persoonlijk, en als je daar bepaalde gevoelens bij hebt. That's just the way it is.
Wat ik wel eens vervelend vond is dat je zo op een stapel word gegooid via de antwoorden die je geeft, en soms zit er geen antwoord bij die ik zou geven en moet je maar iets kiesen die 'het dichtste bij je komt'...
Maar dan... Who cares.
IP Gelogd

ik had een vraag in quest 3
Hoe oud was je toen je voor het eerst een of meer van de volgende middelen gebruikte: Amfetamines, Khat, Peppillen, Speed en/of Stimulantia?
je kon maar in die tabel gaan tot de leeftijd van 9 jaar 
naja om de lijst maar verder in te vullen heb ik dat maar gedaan
groetjes
p.s Ik zou quest 3 maar aan passen want er klopt niet veel van
IP Gelogd

ik ben het met eikeol eens. De vragenlijsten gaan voornamelijk over ervaringen met de mogelijke consequenties van cannabisgebruik.
Er wordt voornamelijk gekeken naar Sociale teloorgang, Psychose, Depressie en persoonlijkheidsstructuren.
Het is natuurlijk logisch dat dit juist gevraagd wordt, want het is niet echt interessant van onderzoekers om te weten hoe de positieve ervaringen zijn.
Overigens vind ik wel dat de vragen vaak ongenuanceerd zijn en soms ook triviaal zijn om te beantwoorden. Een vraag als 'Ben je OOIT angstig geweest?' is erg vaag.
Zo ook met vragen over het denken: bijvoorbeeld 'iIk heb het idee dat ik bekeken word op straat door andere mensen.
Misschien had ik een blauw oog en werd ik hier om nagekeken. Ik kan mij hier bewust van zijn. Dan zou ik inderdaad gedacht hebben dat ik beken word vanwege mijn uiterlijk.
Het is natuurlijk maar een schets van mogelijk situaties. Geef mensen eventueel de ruimte om de vraag te beargumenteren, wellicht spelen er relevante zaken die ook het onderzoek ten goede komen.
|
| (Moderator: CannabisQuest Webmaster) |